LAGUNA I W "MOTOR" NR 5/1994 (1994-01-29)

W Magazynauto na interia.pl opublikowano ciekawy historyczny artykuł dotyczący prezentacji Renault Laguny I. Zachęcam do przeczytania. Tutaj jest link. Najciekawsze cytaty poniżej.

... z drugiej natomiast sylwetka i "charakter" nowego auta ma coś z prawdziwego delfina, jego gracji, inteligencji i wytrzymałości.

Z Renault Safrane przejęto także przednie zawieszenie. Z tyłu Laguny zastosowano natomiast zupełnie nowe rozwiązanie o programowanej charakterystyce z wahaczami wzdłużnymi i 4 drążkami skrętnymi. Amortyzatory, tak jak w modelach 19 i 21, zostały usytuowane prawie poziomo, aby zwiększyć wygodę przy korzystaniu z bagażnika.

Na próby raptownego puszczania pedału gazu w trakcie pokonywania zalanych wodą wiraży Laguna reagowała natychmiast uślizgiem kół tylnej osi, co u jednego z dziennikarzy spowodowało obrót auta o 180 stopni i opuszczenie drogi. Czyżby nowe zawieszenie nie było dobrze dopracowane?

Nie można tego powiedzieć o modelu z silnikiem V6 (125 kW/170 KM), w którym przyjemność jazdy zakłócają kłopoty z włożeniem właściwego biegu, czego przyczyną są ponoć niewielkie rozmiary i zwartość skrzyni przekładniowej.

... Laguna powstała w 32 miesiące kosztem 7 miliardów franków...

Popularne posty z tego bloga

ELEKTRYCZNY TALISMAN POD KONIEC 2017 ROKU?

RENAULT TALISMAN KONTRA BMW SERII 3