RENAULT TALISMAN KONTRA BMW SERII 3

BMW kontra Renault? W prasie motoryzacyjnej nikt nie dokonuje takich porównań. Powodów jest wiele, chociażby różne grupy odbiorców czy nieporównywalne poziomy cen. Coś jednak musiało się zmienić, ponieważ niemieckie czasopismo Autobild porównało Talismana Grandtour w topowej wersji 1.6 dCi 160 EDC Initiale Paris z BMW serii 3 Touring 318d. Co skłoniło dziennikarzy do zestawienia tych pojazdów?

Autorzy artykułu zauważają, że Talisman nie tylko świetnie wygląda, ale oferuje także innowacyjne rozwiązania techniczne. Przede wszystkim mają tu na myśli system czterech skrętnych kół, a także efektywne hamulce, ciekawe wyposażenie i systemy asystujące kierowcy podczas jazdy.

W testowanej wersji Talisman kosztuje w Niemczech 36.200 EUR. BMW z porównywalnym silnikiem (dwulitrowym o mocy 150 KM) kosztuje 36.500 EUR. Ma jednak słabsze wyposażenie niż Talisman. Po dokupieniu m.in. automatycznej ośmiobiegowej skrzyni oraz systemów asystujących cena BMW wzrasta do 44.000 EUR i dopiero taka konfiguracja jest porównywalna z Talismanem. 7.500 EUR to duża różnica nawet w niemieckich realiach.

Za wyższą cenę kupujący BMW otrzymują lepszą skrzynię biegów. Ta w Renault zachowuje się czasami nerwowo, szczególnie przy dynamiczniejszej jeździe, lub reaguje za wolno. Skrzynia wpływa niekorzystnie na efektywność korzystania z silnika dCi, który jest o 10 KM mocniejszy od tego w BMW i pracuje bardziej stonowanie.

To, co w Talismanie dorównuje BMW, to zawieszenie i układ jezdny. W trybie Sport zawieszenie pracuje sprężyście i wraz z systemem 4Control czyni Talismana zwinnym i stabilnym. Natomiast w mieście, gdzie tylne koła skręcają się w przeciwną stronę do kół przednich, Talisman, mający 4,86 m długości, sprawia wrażenie zwinnego samochodu kompaktowego.

Układ hamulcowy w Renault jest z kolei lepszy niż w BMW. Talisman przy rozgrzanych hamulcach zatrzymuje się z prędkości 100 km/h na dystansie 35,2 metra - o 2 metry wcześniej niż BMW.

BMW okazuje się nie tylko trudniejsze w zatrzymaniu, ale także ciaśniejsze. Ma mniej miejsca w bagażniku i dla pasażerów na tylnej kanapie.

Ostatecznie, Renault zdobyło 540 z możliwych 750 punktów (72%), natomiast BMW 558 (74,4%). Różnica jest bardzo niewielka. Można stwierdzić, że Talisman musiał bardzo spodobać się niemieckim dziennikarzom, skoro otrzymał tak niewiele niższe noty od jednego z najlepszych niemieckich samochodów klasy D.

W niedługim czasie przedruk artykułu zapewne znajdzie się w Auto Świat. Zobaczymy wtedy, jak polskie realia cenowe wpłyną na końcową klasyfikację.

Pełny artykuł znajduje się tutaj: http://www.autobild.de/artikel/bmw-3er-renault-talisman-test-10595165.html.

Masa testowanych modeli: BMW serii 3 - 1589 kg, Renault Talisman - 1674 kg

Popularne posty z tego bloga

ELEKTRYCZNY TALISMAN POD KONIEC 2017 ROKU?