RENAULT LAGUNA III KONTRA PEUGEOT 508


Przeczytałem właśnie obiektywne porównanie Laguny III 2.0 16V z Peugeot 508 THP 155. Te dwa francuskie samochody porównali w 2011 r. niemieccy redaktorzy z czasopisma "Auto Motor und Sport".

W 2011 r. Peugeot 508 był nowością, Laguna III przeszła z kolei facelifting. Po modelu 407 Peugeot powrócił do klasycznych proporcji limuzyny. Przy tej formie nadwozia Laguna przewyższa go oczywiście użytecznością, ponieważ oferuje dużą tylną klapę. W 508 z kolei lepiej zagospodarowano przestrzeń dla tylnych pasażerów. Jest wystarczająco dużo miejsca na nogi oraz głowę. W Lagunie miejsca jest tylko mniej na głowę, ale Niemcy twierdzą, że na nisko umieszczonej tylnej kanapie siedzi się jakby o klasę niżej.

Autorzy porównania narzekali zarówno w przypadku Peugeota jak i Renault na brak nowoczesnych systemów, takich jak obserwator martwego pola przy zmianie pasa czy asystent parkowania, oraz na nie zawsze jasne sterowanie elementami na desce rozdzielczej.

Na pochwałę zasłużyło zawieszenie Peugeot. Jest to kompromis między komfortem a dobrymi właściwościami jezdnymi. Auto celnie reaguje na polecenia wydawane kierownicą. Z kolei zawieszenie Laguny skrytykowano. Zawieszenie jest dość sztywne, a jednocześnie nie można liczyć na sportowe wrażenia z jazdy. Układ kierowniczy sprawia wrażenie sztucznego i nieprecyzyjnego, a auto dość wcześnie staje się podsterowne.

Samochody różni podejście do napędu. Peugeot skorzystał z downsizingu i zastosował silnik o pojemności 1,6 litra, turbodoładowany do mocy 156 KM. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny jest już od niskich prędkości obrotowych (1 400 obr./min.). Silnik sprawnie napędza Peugeota i wytwarza przy tym przyjemne odgłosy.

Redaktorów zaskoczyło jednak to, że zwykły wolnossący silnik Laguny, 2.0 16V o mniejszej mocy 140 KM, sprawia wrażenie dynamiczniejszego. Jest to zasługą dobrze zestrojonej 6-biegowej przekładni oraz mniejszej o ok. 100 kg masy auta. Jedynie spalanie przemawia na niekorzyść silnika Laguny - średnie wyniosło 10,2 litra na 100 km przy 9,1 litra w przypadku Peugeot.

Kwestię ceny zakupu Laguna rozstrzyga na swoją korzyść. Jej bazowa cena jest niższa, a ponadto dysponuje w standardzie lepszym wyposażeniem niż Peugeot. W 2011 r. na rynku niemieckim różnica w cenie przy takim samym wyposażeniu wyniosła 2 000 EUR. Ponadto z zakupem Laguny III wiązała się trzyletnia gwarancja.

Porównanie wygrał ostatecznie z niedużą przewagą Peugeot 508. Auto solidne, ale według Niemców niczym niezaskakujące.

Link do porównania: http://www.auto-motor-und-sport.de/fahrberichte/peugeot-508-vs.-renault-laguna-fahrbericht-der-zwei-franzosen-3646265.html

Popularne posty z tego bloga

ELEKTRYCZNY TALISMAN POD KONIEC 2017 ROKU?

RENAULT TALISMAN KONTRA BMW SERII 3