TOYOTA AVENSIS SW 2.2 D-4D 150 DPF


Design
Nowy Avensis robi dobre wrażenie, choć jego przód prowokuje różne komentarze, np. dziennikarz z niemieckiego „Auto Bild” stwierdził, że auto powinno wybrać się do ortodonty ;). Na pewno wygląda dużo lepiej niż poprzednik, w którym nie można się było dopatrzeć żadnego designerskiego pomysłu.

Wnętrze
Deska rozdzielcza jest przejrzysta i przyjemna dla oka. Twarde fotele oferują wygodne podparcie, choć z tyłu siedziska są za krótkie. Osobom wyższym niż 1,8 m nie sprawia to jednak różnicy, ponieważ i tak zajmują na tylnych siedzeniach (nawet w wersji kombi!) niezbyt ergonomiczną pozycję z przykurczonymi nogami, a gdy się wyprostują, dotykają głową podsufitki.



Wykonanie
Ogółem świetnie wykonane auto. Plastiki są solidne, a jednocześnie miękkie, przyjemne w dotyku i o ciekawej fakturze. Wszystko jest wzorowo zmontowane, nic nie trzeszczy, ani podczas naciskania plastików („test solidności” ;) ), ani w ruchu.

Wrażenia z jazdy
Podczas jazdy auto zachowuje się bardzo dobrze, jest bardzo komfortowe. Dzięki sztywnemu nadwoziu i dobrze zestrojonemu zawieszeniu efektywnie pochłania nierówności. Pokonuje je z klasą i przyjemnym odgłosem. Jednocześnie nie jest miękkie i oferuje dobre własności jezdne. Gorzej spisuje się układ kierowniczy, który jest elektrycznie wspomagany i przez to trochę sztuczny.
Silnik 2.2 D-4D o mocy 150 KM ma charakterystykę silnika benzynowego. Nie jest tak zrywny jak inne Diesle przy samym ruszaniu (może ma tak zestrojone sprzęgło?) i trzeba utrzymywać go na dość wysokich obrotach (powyżej 3000 obr./min.), żeby poczuć jego 150 KM (czyt. „trzeba głęboko wciskać pedał gazu”). Bardzo kulturalnie pracuje i jest cichy, nawet przy dynamicznej jeździe.
Hamulce są skuteczne, ale tak je zestrojono, że nie reagują zbyt zdecydowanie na polecenia kierowcy (czyt. „trzeba głęboko wciskać pedał hamulca”).

Podsumowanie
Nowy Avensis to świetne auto, jeśli chodzi o komfort jazdy i wykończenie. Przyjemność z jazdy jest jednak trochę ograniczona, ponieważ kierowcy wydaje się, że musi się sporo napracować, żeby samochód sprawnie rozpędzać i zatrzymywać.

Porównanie w stosunku do Laguny III [faza 1] (100%)
Przestrzeń: 100%
Wykonanie: 120%
Silnik (2.2 D-4D 150 vs. 2.0 dCi 150 KM): 90%
Komfort: 95%
Przyjemność z jazdy: 95%

Dane techniczne
Silnik Diesla, 4-cylidrowy, turbodoładowany ::: Pojemność skokowa 2231 cm sześciennych ::: Moc maksymalna: 110 kW / 150 KM / 3600 obr./min. ::: Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm / 2000-2800 obr./min. ::: Prędkość maksymalna: 210 km/h ::: Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s ::: Zużycie paliwa (miasto, poza miastem, mieszane): 7,1 / 4,8 / 5,6 litra/100 km ::: Emisja CO2: 150 g/km ::: Wymiary (długość / szerokość / wysokość): 4765 / 1810 / 1480 mm ::: Rozstaw osi: 2700 mm ::: Pojemność bagażnika: 543 / 1610 litrów ::: Masa własna (Opel podaje jedynie zakres dla wszystkich wersji): 1545 kg


Popularne posty z tego bloga

ELEKTRYCZNY TALISMAN POD KONIEC 2017 ROKU?

RENAULT TALISMAN KONTRA BMW SERII 3