Laguna Roadster (1990)


Laguna Roadster to samochód koncepcyjny zaprezentowany na salonie w Paryżu w 1990 r. Nazwa "Laguna", użyta w przypadku tego pojazdu, jest bardzo myląca, ponieważ nie ma on żadnego związku z Laguną, którą znamy, a na jego koncepcji bazował inny model Renault – zaprezentowany w 1996 r. Spider. Prototyp jest jednak bardzo ciekawy, a dla powstania Laguny ma o tyle ważne znaczenie, że właśnie w 1990 r. Renault zbadało, jak przyjmie się ta nazwa w motoryzacyjnym świecie.

Ten dwumiejscowy roadster o miękkich liniach prezentuje koncepcję samochodu, który ma zapewnić kierowcy maksymalną przyjemność z jazdy, przysparzając mu wielu wrażeń z jazdy. Dlatego właśnie nie posiada szyb (przedniej również nie!) ani dachu, dzięki czemu gwarantuje "wiatr we włosach".

Cechy pojazdu wymieniane przez Renault to:
- dwulitrowy turbodoładowany silnik o mocy 210 KM,
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 6 s,
- 1000 m ze startu zatrzymanego w 25,2 s,
- półautomatyczne, pneumatyczno-rozporowe drzwi w kształcie skrzydeł mewy,
- kabina pasażerska umiejscowiona w przedniej części pojazdu, zamykana odsuwaną do tyłu aerodynamicznie ukształtowaną kopułą,
- elektrycznie sterowane siedzenia z elektrycznie składanymi zagłówkami na wpół zintegrowanymi pasami bezpieczeństwa,
- osłony na głowy kierowcy i pasażera (w czasie jazdy nie istnieje możliwość zasunięcia kopuły) z wbudowanym aparatem nadawczo-odbiorczym podczerwieni,
- ukryte pałąki przeciwkapotażowe, które rozpoznają ryzyko dachowania i wysuwają się w 1/10 sekundy.



Popularne posty z tego bloga

ELEKTRYCZNY TALISMAN POD KONIEC 2017 ROKU?

RENAULT TALISMAN KONTRA BMW SERII 3