Na stronie Renault Polska pojawiły się dane techniczne silników montowanych w nowym Espace. Z pewnością te same będą dostępne w nowej Lagunie, tak więc warto się z nimi zapoznać.
Renault wykorzystuje modele Talisman i Espace do testowania nowych podzespołów dla pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Espace wygląda z zewnątrz tak samo jak seryjny, natomiast Talisman ma przedłużony rozstaw osi i szeroko rozstawione tylne koła. Renault twierdzi, że już pod koniec roku zobaczymy na drogach "nowy projekt pilotażowy". Brzmi tajemniczno. Czyżby Renault zamierzało wypuścić na rynek duże auto z napędem elektrycznym, czyli jakby konkurencję dla Tesla Model S? Więcej informacji: https://group.renault.com/en/news/blog-renault/how-does-renault-work-to-develop-the-car-of-the-future-a-mule-story/ Foto&Film: Renault
BMW kontra Renault? W prasie motoryzacyjnej nikt nie dokonuje takich porównań. Powodów jest wiele, chociażby różne grupy odbiorców czy nieporównywalne poziomy cen. Coś jednak musiało się zmienić, ponieważ niemieckie czasopismo Autobild porównało Talismana Grandtour w topowej wersji 1.6 dCi 160 EDC Initiale Paris z BMW serii 3 Touring 318d. Co skłoniło dziennikarzy do zestawienia tych pojazdów?
Większość Lagun II po faceliftingu oraz Lagun III z silnikami Diesla posiada filtr cząstek stałych (FAP). Jego obecność ma spory wpływ na koszty eksploatacji. Modele z FAP mają wyznaczone przeglądy co 15 tys. km (bez FAP co 30 000) i należy w nich stosować specjalny olej dla silników z filtrem - Elf Solaris. O FAP można było przeczytać w "Motorze", nr 49 (2842) z 3.12.2007.