Na podstawie zdjęć zamaskowanej Laguny oceniam, że nowy model nie będzie sedanem, lecz pozostanie liftbackiem. Moim zdaniem to ogromna zaleta. Na zdjęciach także Megane IV. Link do artykułu ze zdjęciami.
Renault wykorzystuje modele Talisman i Espace do testowania nowych podzespołów dla pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Espace wygląda z zewnątrz tak samo jak seryjny, natomiast Talisman ma przedłużony rozstaw osi i szeroko rozstawione tylne koła. Renault twierdzi, że już pod koniec roku zobaczymy na drogach "nowy projekt pilotażowy". Brzmi tajemniczno. Czyżby Renault zamierzało wypuścić na rynek duże auto z napędem elektrycznym, czyli jakby konkurencję dla Tesla Model S? Więcej informacji: https://group.renault.com/en/news/blog-renault/how-does-renault-work-to-develop-the-car-of-the-future-a-mule-story/ Foto&Film: Renault
BMW kontra Renault? W prasie motoryzacyjnej nikt nie dokonuje takich porównań. Powodów jest wiele, chociażby różne grupy odbiorców czy nieporównywalne poziomy cen. Coś jednak musiało się zmienić, ponieważ niemieckie czasopismo Autobild porównało Talismana Grandtour w topowej wersji 1.6 dCi 160 EDC Initiale Paris z BMW serii 3 Touring 318d. Co skłoniło dziennikarzy do zestawienia tych pojazdów?
Większość Lagun II po faceliftingu oraz Lagun III z silnikami Diesla posiada filtr cząstek stałych (FAP). Jego obecność ma spory wpływ na koszty eksploatacji. Modele z FAP mają wyznaczone przeglądy co 15 tys. km (bez FAP co 30 000) i należy w nich stosować specjalny olej dla silników z filtrem - Elf Solaris. O FAP można było przeczytać w "Motorze", nr 49 (2842) z 3.12.2007.