Laguna I 2.0 16V: "Ze sportowym zacięciem"

Artykuł i zdjęcia zaczerpnięte z czasopisma "Poznaj Renault", nr 2/1995 

Oprócz wersji kombi nowością w rodzinie Laguny jest model 2.0S. Przygotowano go z myślą o kierowcach preferujących dynamiczny styl jazdy.
Podstawowe zmiany wprowadzone w modelu 2.0S to:

- nowy silnik o pojemności 2 dm3 opracowany wspólnie ze specjalistami z Volvo,
- usztywnione zawieszenie,
- układ hamulców tarczowych przy wszystkich kołach z przednimi tarczami wentylowanymi i standardowym systemem ABS,
- „krótkie” przełożenia skrzyni biegów,
- aerodynamiczny spoiler montowany na pokrywie bagażnika,
- standardowa poduszka powietrzna w kierownicy,
- centralny zamek z elektronicznym alarmem,
- elektroniczny immobilizer.

Nowy silnik Laguny 2.0S to jednostka czterocylindrowa, której blok i głowica odlane są ze stopu aluminium. Zastosowano tu 16-zaworowy rozrząd i elektronicznie sterowany wielopunktowy wtrysk paliwa. Komputer nadzorujący rozdział benzyny odpowiedzialny jest także za pracę układu zapłonowego. Dla uzyskania większej elastyczności (wysoka wartość momentu obrotowego i płaski przebieg jego charakterystyki) w niskim zakresie obrotów silnika, układ dolotowy badano w pracowni aerodynamiki. Długość i kształt rur ssących powoduje zjawisko doładowania dynamicznego oraz silne zawirowania mieszanki w cylindrach. Zjawiska te pozwalają na lepsze wykorzystanie paliwa, co daje zwiększenie momentu obrotowego silnika i obniżenie toksyczności spalin. 

Prowadzenie Laguny 2.0S sprawi amatorom jazdy sportowej sporo przyjemności. Krótkie przełożenie doskonale pracującej skrzyni biegów pozwolą na wykorzystanie w pełni możliwości silnika. Prowadzenie i utrzymanie żądanego kierunku jazdy, na drodze o dowolnej nawierzchni, nie będzie problemem. Sprawia to dobrze dobrana do możliwości auta charakterystyka zawieszenia, a wspomagany układ kierowniczy pracuje precyzyjnie i lekko. Atutem Laguny 2.0S są bardzo skuteczne, odporne na zmęczenie cieplne hamulce. Mimo sportowych parametrów auta jego wnętrze jest komfortowe i przytulne, jedynie basowy pomruk pracującego na wysokich obrotach silnika przypomina, z jakim samochodem mamy do czynienia.  

Popularne posty z tego bloga

ELEKTRYCZNY TALISMAN POD KONIEC 2017 ROKU?

RENAULT TALISMAN KONTRA BMW SERII 3

Laguna II/III: Filtr cząstek stałych (FAP)